fredag 5. september 2014

Løtens pultost og akevittdager

I går ankom vi Løten som er en pitstopp før vi drar videre med resten av familien Dæhli til Austlid og orienteringsløp. Siden vi ikke skulle dra før  på ettermiddagen og jeg ikke skal trene på morgenen, fikk jeg med meg Marianne og Lis på pultost og akevittdagene. Der skulle  vi få prøvesmaking på bondens marked, se maskin utstilling og oppleve barnas torg.
Dette smakte jeg ikke på...

Moro var det, og jeg turte til og med å smake på pultost, mens akevitten holdt jeg meg langt unna. Pultosten smakte overraskende ok, men når jeg skulle prøve den smørbare varianten ble det litt for sterkt. Marianne var ikke helt enig. Hun likte ikke den første varianten og måtte forsyne seg av en del twist for å bli kvitt smaken.

men denne smakte jeg på

Høydepunktet i prøvesmakingen var nok tykk lefsene og smultringen, som for øvrig ikke var gratis bare nesten, 6 kr.

Alltid moro

Denne var veldig god
 
Vi prøvde ikke så veldig mye ting på barnas torg, men siden smulteringsjappa lå på torget var vi innom der en tre fire ganger før vi dro. Maskiner fikk vi også se. Veldig glad for det selv om jeg ikke fikk kjøre en traktor.

Alt fra store traktorer til små snøfresere var å finne her

 
Hva er ikke mer naturlig enn halmballer så store som kampesteiner midt i sentrum når det er pultost og akevittdager.
 
Uansett, i morgen skal jeg løpe o-løp igjen. Siste før NM.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar