søndag 21. mai 2017

VM test løp og 15-stafetten

Forrige helg dro jeg til Estland sammen med noen Haldensere for å delta på VM testløp og en liten samling i etterkant. Jeg hadde muntligeksamen dagen før avreise og hadde litt jobb på kvelden og tror det ble litt mye stress, så våknet opp tett på torsdagen. Ble ikke noe bedre av reisen, og var rett og slett potte tett på fredag. Så heldig som jeg har vært og ikke vært syk hele vinteren, så ble jeg altså syk dagen før VM testene.

Siden det ikke satt i halsen løp jeg sprinten på fredag. Var ikke noe dårligere når jeg kom i mål, men det var ikke noe bra løp. Hadde liksom ikke konsentrasjon til å løpe sprint, siden forskjølelsen hadde gitt meg en dundrende hodepine. Tror ikke jeg har hatt et så dårlig sprint løp. Tror nesten jeg tok alle mulige gale veivalg og farten var der ikke i det hele tatt.



På mellomdistansen hadde jeg en bedre dag teknisk men farten manglet helt. Etter noen småfeil ble jeg hentet igjen av Siri og løpt fra. Mer fornøyd med mellomen, men helgen ble ikke akkurat som jeg hadde håpet.

På søndagen ble det en rolig dag på meg, siden lang er for langt enda og fant ikke noe alternative treningsmåter. Men det var like greit så fikk jeg kommet meg over forkjølelsen. Følte meg mye bedre på mandag og tirsdag og på onsdag hadde vi en hardøkt på mini samlingen. Den gikk bra teknisk og mye bedre fysisk.

Siden forskjølelsen var over ble jeg med på 15-stafetten denne helgen. Fikk løpe 1. etappe på 1. laget. Den gikk mye bedre enn i fjor. Nå gikk det nesten kniskefritt, bortsett fra at jeg fikk hold halvveis og ikke hadde så mye fart på meg. Fysisk er jeg på vei tilbake til der jeg var før Estland, men ikke helt enda. Vekslet som nr 5. 25 sekunder bak Siri. Laget gjennomførte bra og i løp inn til andre bak et sterkt Nydalen.

Nå venter busrdagfeiring i kveld. Bestefar har bursdag i dag og jeg om to dager. :)
Så nå blir det to dager  i Oslo før jeg drar til Halden og sender Magne avgårde til Finland på tirsdag...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar