fredag 15. september 2017

NM på hjemmebane

I helgen var det endelig klart for NM i Halden. Jeg hadde valgt å stå over langdistansen så var ikke i gang før fredag ettermiddag med min mellom kvalifisering. NM startet ikke bra for min del, etter at jeg la igjen 1,5 minutt på første. Da kunne jeg ikke løpe med bremsene på, men måtte løp på. Jeg startet sist så ville vite ganske raskt om jeg var videre eller ikke. Så var litt skuffa når jeg løp mot mål og fikk vite at jeg løp inn til 3. plass. Jeg hadde jo ikke trengt å løpe så hardt... :(


På mellomdtstansen startet det veldig bra, men når terrenget skiftet karakter halvveis så gikk jeg på to store retningsbom og mistet flyten. Endte på en 12. plass som er ok. Gledelig var det at Ida fikk Bronse. Heldigvis var løpet mitt bra nok til å få løpe første etappe på 1.laget. Jeg startet bra og følte meg veldig sprek. Løp langt i fra perfekt. Det var et skikkelig rufseløp før passering og var litt uforståelig at jeg ledet. Desverre varte det ikke lenge når jeg la igjen 1,5 minutt på posten etter passering. Heldigvis for meg var det mange som gjorde feil og jeg vekslet som nr. 3, 28 sekunder bak.



Holly løp andre og løp en kanon etappe og sendte Ida ut med en ledelse på over 2 minutter. Ved passering på tredjeetappe ledet Ida med nesten 3 minutter og vi tenkte at nå tar vi det. Heldigvis var ikke gps tilgjenglig for da hadde vi sett at Ida og Sigrid møtes ute på sisten runden og at de begge gjorde store feil. Men etter noen nervepirrende minutter ble Ida maldt i tet og vi kunne løpe inn til seier med en seiers margin på over 2 minutter til slutt. NTNUI tok sølv og Tyrving bronse.


Herrene løp også inn til gull og i tillegg tok andrelaget bronse, så søndagen ble en topp dag. Ellers er jeg veldig fornøyd med pallen for guttene på langen: Magne på sølv og Gaute på bronse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar