torsdag 15. mars 2018

Treningssamling i Tricino

På tirsdag kom jeg hjem fra treningsamling i Tricino med Halden, som er relevant for EM i Sveits i mai. Det er veldig kuppert terreng og lite undervegitasjon. Vi var veldig heldig med været. Uken før vi kom ned til Tricino hadde det lagt seg snø og vært kaldt. Heldigvis hadde det meste av snøen smeltet og vi fikk sol store deler av samlingen. Kun to dager med regn.

Startfeltet på stafettøkten (Bilde: Eva Jurenikova)

Jeg løp veldig mye mer enn jeg hadde gjort de foregående ukene, men det gikk overraskende bra. Fikk gått masse i bakker og løpt mange utforstrekk. Vi hadde trening på tre kart hvor det var litt snø, og når det regnet var det veldig glatt.

Parkering på en av øktene med snø i terrenget

Tror ikke det kommer til å være så ekstremt som noen av treningene våre var på EM. Heldigvis, kan man si. Vi løp en konkurranse på søndag hvor vi løp så mye i skråli at jeg nesten fikk kramper i det ene beinet. Det gikk ok på løpet. Hadde en postbom på 1,5 minutt og et dårlig veivalg på slutten som jeg tapte 1 min på, men kom på 4. plass. Så det var greit.


Nå venter en helg på ski før hjemmesamling i Halden neste helg. Vi skulle egentlig dratt til Sverige og løpt i Tio relevant terreng men der er det mye snø og konkurransene vi skulle delta på var avlyste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar