torsdag 19. april 2018

Uttatt til EM

Etter uttaksløpene ble jeg tatt ut som reserve til mellomen og for en uke siden fikk jeg bekjed om at jeg har kommet inn som reserve. Jeg er utrolig glad etter at uttaksløpene ikke gikk så bra. Teknisk gikk det veldig bra på mellomen. Hadde bare et minutt tidstap som er bra, men fysisk var det dårlig. Hadde tre dager uka før med sykdom, og kun en hardøkt gjorde at jeg følte meg i skikkelig dårlig form. Jeg løp inn til 8. plass og dermed fikk jeg reserve plassen.

Sist gang jeg representerte Norge var på student-VM i 2014

Jeg løp ikke langen for der er litt for langt enda, men løp sprinten. Selv om farten ikke var der gikk det ganske bra teknisk. Noen dårlig veivalg med ikke alt for mye tidstap, men så klarte jeg å  hoppe over 15. posten. Lå rett på veien til 16. Farten var bra nok til å klare topp 6, men da må man jo ta alle postene. Så er ikke veldig happy for det.

 Magne med 3. plass på langen under Swedish league

Heldigvis kom telefonen noen dager senere. Er også reserve til stafetten. Dermed blir det EM i mai :)


Forrige helg dro vi til Swedish League i Skåne. Magne løp bra på langen, hvor jeg bare løp vanlig klasse. Mellomdistansen på søndag gikk ikke så bra teknisk, men heldigvis var det beldre fysisk. Den første halvdelen av løpet ble det masse bom, men etter at jeg ble tatt igjen ble fokuset forandret. Jeg løp skikkelig bra for å prøve å løpe fra. Klarte ikke det men løp meg opp mange plasser. Endte på 20. plass.

Her bodde vi :)

Nå venter lørdagssjappen på søndag, før tiomila :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar