onsdag 2. mai 2018

3. plass på Tio

I helgen var det tio og det var kjempe gøy. På onsdag fikk jeg beskjed at andre etappe ble til første etappe, etter at Agnes hadde blitt syk igjen. Dermed gikk Eva inn på andre etappe. Jeg dro ned på torsdag morgen og fikk to økter på kart før lørdag.


Sist jeg løp 1. etappe var på Jukola i 2016, hvis man ikke teller NM :). Jeg var super stressa, og bare måtte løpe litt fort når starten gikk. Sa jeg ikke skulle være først på startpost, og det var jeg ikke, bare først i de første 50 meterne. Det gikk bra teknsik selv om kroppen føltes veldig tung. Jeg kom inn på 4. plass 1,58 bak. Eva løp bra på andre og Jo løp ut 3 minutter bak på den lange uggafla. Hun løp veldig bra i starten og etter en bom i hennes gruppe, var de tilslutt 20 lag nesten sammen ved veksling. Hollie løp andre og det gikk veldig bra, og Elena gikk ut 1 min bak IFK på siste.


Ble litt kaos når Hollie kom opp som disket, og Elena ble fjernet fra gps og mellomtider. Hollie stod heldigvis på sitt og mente hun hadde vært riktig på de tre postene arrangøren mente hun hadde feilstemplet. Hollie fikk tak i kartet sitt og det viste seg at arrangøren hadde gikk henne feil kart, og vi ble ikke disket. Elena løp bra, og etterhvert ble de en gruppe på 4, etter Järla. Det ble et spurtoppgjør og Elena klarte nesten og ta igjen IFK. Men vi er uansett super happy med tredje. Det er kun Eva som har en pallplass i tio fra før. Vi feiret med pizza og tioradio.


Arrangørfeilen gjorde at vi ikke har vært på alle gaflingene, så det er jo litt dumt, men sånn får det være. Nå venter EM :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar