torsdag 6. september 2018

Worldcup på hjemmebane

I helgen var det world cup i Halden og Aremark. Jeg kom inn som stafettløper etter VM, men på torsdag fikk jeg beskjed om at jeg skulle løpe langdistansen på fredag fordi Andrine var syk.


Løpet gikk ganske bra, selv om jeg tror jeg ble litt defansiv. Tok et feil veivalg og tapte 1 min på nestsiste. Den er litt sur i alle fall når jeg da faller 7 plasser. Ender på 30. plass. Etter langen fikk jeg beskjed om at jeg også skulle løpe på lørdagen. Det startet med en prolog. Nå var jeg offensiv og fikk en veldig god start. Startet tidlig så siden jeg løp så bra, tok jeg igjen en del. Det gikk veldig bra o-teknisk og fikk et veldig bra løp. Et av de bedre på lenge. Løpet var bra nok for 14. plass.


På jaktstarten startet jeg ut nesten 6 min bak, men bare 2 sekunder bak Kamilla. Hun gikk hardt ut og jeg hang meg på. På første runden tok vi inn en god del løpere. Ut på andre runden hadde jeg problemer med å henge på, men Siljes rygg gikk litt saktere. Hadde ok kontroll, men ikke 100%. Prøvde meg til nestsiste post, men ikke god nok kontroll så Silje tok meg. Endte på 12. plass, ny personlig kontroll :)

På stafetten løp jeg første på andrelaget, sammen med Ingjerd og Marie. Det gikk bra i starten, men så ble det en to min bom på 3. post. Etter det gikk det veldig tungt, i tillegg til en lang gaffling på sisterunden, og sendte Ingjerd ut på 14. plass 5 min bak. Heldigvis løp lagveninnene mine godt og vi endte på en 9. plass, rett foran 3. laget. 1. laget kom på 2 plass, mens guttas 1.lag vant :)

En herlig helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar